Published Articles
Get Adobe Flash player
×

Error

The Regular Labs Library folder is missing or incomplete: E:\etc\www\iis\libraries/regularlabs

The Institute of International Studies, Ramkhamhaeng University (IIS-RU) is delighted to congratulate with IIS Faculty members on the successful publication of the academic journals as the following information:

 

Bachelor of Arts in English (International Program)

 

     1. Mr. Ian James Sanderson

No.

Title

Time

1

Two Tenses: An Alternative to Teaching English Grammar Tense

January - June 2021

2

The Recast: Frequency and Effectiveness in EFL Communicative Language Schools in Thailand

December 2019

3

Shakespearean Intertextuality and Recurrent Themes in Western Literature (สัมพันธบทของเชกสเปียร์และบริบทที่มักปรากฏในวรรณกรรมตะวันตก)

July - December 2017

     2. Mr. Orpheus Sebastian Stephens

No.

Title

Time

1

Two Tenses: An Alternative to Teaching English Grammar Tense

January - June 2021

2

The Recast: Frequency and Effectiveness in EFL Communicative Language Schools in Thailand

December 2019

3

RUNNING HEAD: HOW SYNTAX HELPS UNIVERSITY STUDENTS. How Knowledge of English Syntax Helps University Students. (ความรู้ทางด้านวากยสัมพันธ์ภาษาอังกฤษช่วยพัฒนานักศึกษาระดับมหาวิทยาลัยได้อย่างไร)

July - December 2017

     3. Assoc. Prof. Dr. Suntana Sutadarat

No.

Title

Time

1

การวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงสํารวจคุณลักษณะการสอนที่ดีของคณาจารย์มหาวิทยาลัยรามคำแหง

January 2023

2

การมีส่วนร่วมของผู้ปกครองในการพัฒนาทักษะการเคลื่อนไหวของเด็กที่มีความต้องการพิเศษ

May - August 2020

3

การจัดการเรียนรู้ของคณาจารย์ในมหาวิทยาลัยรามคำแหงที่ใช้วิธีการสอนแบบรุก

July – September 2020

4

Introduction to English Phonetics and Phonology.

2019

5

Theories of English Teaching (ทฤษฎีการสอนภาษาอังกฤษ)

2014

        4. Mr. Surawate Tocharoen

No.

Title

Time

1

English in the Field of Political Science (ภาษาอังกฤษสาขารัฐศาสตร์)

April 2021

2

The feature and future of Chinglish (ลักษณะทางภาษาและอนาคตของภาษาอังกฤษแบบจีน)

July 2018

      5. Mr. Chatchawan Chaiyasat

No.

Title

Time

1

Why keep silent? Voices from Thai EFL students in an English-medium instruction university

June 2022

2

Combining critical metaphor analysis and corpus linguistics to examine construction metaphors in the weekly televised speeches “Returning Happiness to the People

January - June 2020

3

Overseas students in Thailand: a qualitative study of cross- cultural adjustment of French exchange students in a Thai university context.

2020

 

Bachelor of Business Administration in Global Business and Digital Communication (International Program)

 

     1. Dr. Theethavat Janevatchararuk

No.

Title

Time

1

การใช้สื่อเพื่อประชาสัมพันธ์ผู้สมัครรับเลือกตั้งที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของผู้มีสิทธิ์ออกเสียง กรณีศึกษา: การเลือกตั้งผู้ว่าราชการกรุงเทพมหานคร พ.ศ.2565 

January – June 2023

2

ระดับความคลั่งไคล้ตัวเองและพฤติกรรมของผู้ใช้เฟซบุ๊กชาวไทยทั้ง 3 ช่วงวัย

January – June 2022

3

อวจนภาษาแห่งความน่าสงสาร: ทัศนคติความรู้สึกน่าสงสารต่อการสื่อสารผ่านอวจนภาษาของขอทานในเขตกรุงเทพมหานครของกลุ่มคนใน 3 ช่วงวัย

September – December 2021

4

การระบุถึงคนพิการในกฎหมายการสื่อสารของประเทศไทย

July – December 2021

5

The Comparison of Media Access for the People with Disability Regulations Case Studies: United States of America, United Kingdom, Australia, Germany, Japan (ข้อกำหนดเพื่อการเข้าถึงสื่อของคนพิการเชิงเปรียบเทียบ กรณีศึกษา: สหรัฐอเมริกา สหราชอาณาจักร ออสเตรเลีย เยอรมนี ญี่ปุ่น)

January – June 2021

6

Fake News Situations: Comparison, Factors Analysis, and Model

January – June 2019

7

Media – Witch – Teracy on Discourse (วาทกรรมแห่งปรากฏการณ์ “ล่าแม่มด”)

January – June 2018

8

Thailand’s Current Situation Regarding Audio Description Service on TV Program: Policy and Problem Analysis

March 2017

9

The Effects of Media Consumption and Reality Television on the Attitudes of Thailand’s Generation Y Audiences: The Face Thailand Reality Television Programs

2017

     2. Ms. Su Lay May

    No.

                                                    Title

                    Time

1

A Study of Fear and Anxiety of COVID-19 in Relation to Purchasing Involvement of University Students in Thailand

July – December 2022

2

The Relationships between the Right to Information, Media, and Consumerism in Promoting a Peaceful Society

November 2019

     3. Assoc. Prof. Dr. Krisda Tanchaisak

No.

Title

Time

1

A sustainable human capital process of Rajamangala University of Technology in Thailand

October 2022

2

An examination of the essential competencies among support personnel of an international private university in Bangkok

October 2022

3

รูปแบบการพัฒนาบุคลากรตามหลักปรัชญาเศรษฐกิจพอเพียงของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ในเขตกรุงเทพมหานคร

May – August 2022

4

Businesses’ Coping with COVID-19 Pandemic Situation in Thailand

September – December 2021

5

A Causal Relationship of Marketing Communication upon Customer Relationship Management Process: A Case Study of Watsons Group, Thailand

December 2020

6

ทัศนคติที่มีต่อการออกกำลังกายและรูปแบบการให้บริการที่คาดหวังจากสถานออกกำลังกาย (Fitness center) ของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร

July 2020

7

Factors for Buying a Consumer Online Facial Cream in the Area of Samutprakarn Province (ปัจจัยในการเลือกซื้อครีมสำหรับบำรุงผิวหน้าออนไลน์ของผู้บริโภคในเขตพื้นที่จังหวัดสมุทรปราการ)

January – June 2019

8

Determinants of Turnover Intention among Thai Massage and Spa Workers in Bangkok (ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจในการเปลี่ยนงานของบุคลากรนวดไทยและสปาไทย: ภาคเอกชน กรุงเทพมหานคร)

January – February 2018

     4. Asst. Prof. Dr. Patricia Arttachariya

No.

Title

Time

1

Knowledge, Attitude and Behaviour Related to Plastic Waste Management : A Study on High School Students in Bangkok, Thailand

2022

2

A Comparative Study on Generation X and Y Thai Consumers’ Awareness and Mitigating Behavior towards Climate Change

2022

3

A Study of Generation Y Thai Consumers’ Knowledge Attitude and Behavior Related to Plastic Pollution

June 2021

4

Cross-Cultural Adjustment: A Study of Indian Expatriates Working in Thailand

August 2016

     5. Ms. Duangjai Hatairatsiri

     No.

                                                     Title

                   Time

1

Introduction to Communication Strategies

2022

 

Bachelor of Arts in Media and Global Innovative Communication (International Program)

 

     1. Mr. Tawat Weston

     No.

                                                     Title

                   Time

1

ทําเนียบภาษาในการแถลงการณ์ของศูนย์บริหารสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 (ศบค.)

July – December 2021

     2. Mr. Patiphan Pholmat

     No.

                                                     Title

                   Time

1

กลยุทธ์เชิงเนื้อหา: การสื่อสารบนเว็บของห้องสมุดมหาวิทยาลัย

July – December 2022

2

Learning Analytics: The Relationship between Cultural Differences and Online Behaviors

July – September 2019

     3. Ms. Sirinapa Pimaran

     No.

                                                     Title

                   Time

1

กลยุทธ์เชิงเนื้อหา: การสื่อสารบนเว็บของห้องสมุดมหาวิทยาลัย

July – December 2022

     4. Ms. Alisa Thammachak

     No.

                                                     Title

                   Time

1

วาทนิเทศกับการบริการในธุรกิจการบิน

September - December 2022

 

Bachelor of Business Administration in International Business (English Program)

 

     1. Dr. Phannapha Suanrattanachai

     No.

                                                     Title

                   Time

1

ปัจจัยสนับสนุนการดำเนินธุรกิจค้าปลีกสินค้าราคา 20 บาท ช่วงวิกฤตโรคระบาดไวรัสโคโรนา 2019 ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย

2022

2

กลยุทธ์การบริหารการจัดการเพื่อการคงอยู่ของธุรกิจโรงแรมช่วงวิกฤตโรคระบาดไวรัสโคโรนา 2019 ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย

May – August 2021

3

แรงจูงใจในการทำงานของพนักงานผู้ให้บริการธุรกิจการแพทย์แผนไทย: กรณีพนักงานผู้ให้บริการในพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย

January – June 2020