Image

Published Articles

Bachelor of Business Administration Program in Global Business and Digital Communication

The Institute of International Studies, Ramkhamhaeng University (IIS-RU) is delighted to congratulate with IIS Faculty members on the successful publication of the academic journals as the following information:

Bachelor of Arts in English (International Program)

1. Mr. Ian James Sanderson

Title

Time

1. Two Tenses: An Alternative to Teaching English Grammar Tense

January - June 2021

2. The Recast: Frequency and Effectiveness in EFL Communicative Language Schools in Thailand

December 2019

3. Shakespearean Intertextuality and Recurrent Themes in Western Literature (สัมพันธบทของเชกสเปียร์และบริบทที่มักปรากฏในวรรณกรรมตะวันตก)

July - December 2017

2. Mr. Orpheus Sebastian Stephens

Title

Time

1. Two Tenses: An Alternative to Teaching English Grammar Tense

January - June 2021

2. The Recast: Frequency and Effectiveness in EFL Communicative Language Schools in Thailand

December 2019

3. RUNNING HEAD: HOW SYNTAX HELPS UNIVERSITY STUDENTS. How Knowledge of English Syntax Helps University Students. (ความรู้ทางด้านวากยสัมพันธ์ภาษาอังกฤษช่วยพัฒนานักศึกษาระดับมหาวิทยาลัยได้อย่างไร)

July - December 2017

3. Assoc. Prof. Dr. Suntana Sutadarat

Title

Time

1. การวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงสํารวจคุณลักษณะการสอนที่ดีของคณาจารย์มหาวิทยาลัยรามคำแหง

January 2023

2. การมีส่วนร่วมของผู้ปกครองในการพัฒนาทักษะการเคลื่อนไหวของเด็กที่มีความต้องการพิเศษ

May - August 2020

3. การจัดการเรียนรู้ของคณาจารย์ในมหาวิทยาลัยรามคำแหงที่ใช้วิธีการสอนแบบรุก

July – September 2020

4. Introduction to English Phonetics and Phonology.

2019

5. Theories of English Teaching (ทฤษฎีการสอนภาษาอังกฤษ)

2014

4. Mr. Surawate Tocharoen

Title

Time

1. English in the Field of Political Science (ภาษาอังกฤษสาขารัฐศาสตร์)

April 2021

2. The feature and future of Chinglish (ลักษณะทางภาษาและอนาคตของภาษาอังกฤษแบบจีน)

July 2018

5. Mr. Chatchawan Chaiyasat

Title

Time

1. Why keep silent? Voices from Thai EFL students in an English-medium instruction university

June 2022

2. Combining critical metaphor analysis and corpus linguistics to examine construction metaphors in the weekly televised speeches “Returning Happiness to the People

January - June 2020

3. Overseas students in Thailand: a qualitative study of cross- cultural adjustment of French exchange students in a Thai university context.

2020

 

Bachelor of Business Administration in Global Business and Digital Communication (International Program)

1. Dr. Theethavat Janevatchararuk

Title

Time

1. การใช้สื่อเพื่อประชาสัมพันธ์ผู้สมัครรับเลือกตั้งที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของผู้มีสิทธิ์ออกเสียง กรณีศึกษา: การเลือกตั้งผู้ว่าราชการกรุงเทพมหานคร พ.ศ.2565 

January – June 2023

2. ระดับความคลั่งไคล้ตัวเองและพฤติกรรมของผู้ใช้เฟซบุ๊กชาวไทยทั้ง 3 ช่วงวัย

January – June 2022

3. อวจนภาษาแห่งความน่าสงสาร: ทัศนคติความรู้สึกน่าสงสารต่อการสื่อสารผ่านอวจนภาษาของขอทานในเขตกรุงเทพมหานครของกลุ่มคนใน 3 ช่วงวัย

September – December 2021

4. การระบุถึงคนพิการในกฎหมายการสื่อสารของประเทศไทย

July – December 2021

5. The Comparison of Media Access for the People with Disability Regulations Case Studies: United States of America, United Kingdom, Australia, Germany, Japan (ข้อกำหนดเพื่อการเข้าถึงสื่อของคนพิการเชิงเปรียบเทียบ กรณีศึกษา: สหรัฐอเมริกา สหราชอาณาจักร ออสเตรเลีย เยอรมนี ญี่ปุ่น)

January – June 2021

6. Fake News Situations: Comparison, Factors Analysis, and Model

January – June 2019

7. Media – Witch – Teracy on Discourse (วาทกรรมแห่งปรากฏการณ์ “ล่าแม่มด”)

January – June 2018

8. Thailand’s Current Situation Regarding Audio Description Service on TV Program: Policy and Problem Analysis

March 2017

9. The Effects of Media Consumption and Reality Television on the Attitudes of Thailand’s Generation Y Audiences: The Face Thailand Reality Television Programs

2017

2. Ms. Su Lay May

Title

Time

1. A Study of Fear and Anxiety of COVID-19 in Relation to Purchasing Involvement of University Students in Thailand

July – December 2022

2. The Relationships between the Right to Information, Media, and Consumerism in Promoting a Peaceful Society

November 2019

3. Assoc. Prof. Dr. Krisda Tanchaisak

Title

Time

1. A sustainable human capital process of Rajamangala University of Technology in Thailand

October 2022

2. An examination of the essential competencies among support personnel of an international private university in Bangkok

October 2022

3. รูปแบบการพัฒนาบุคลากรตามหลักปรัชญาเศรษฐกิจพอเพียงของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ในเขตกรุงเทพมหานคร

May – August 2022

4. Businesses’ Coping with COVID-19 Pandemic Situation in Thailand

September – December 2021

5. A Causal Relationship of Marketing Communication upon Customer Relationship Management Process: A Case Study of Watsons Group, Thailand

December 2020

6. ทัศนคติที่มีต่อการออกกำลังกายและรูปแบบการให้บริการที่คาดหวังจากสถานออกกำลังกาย (Fitness center) ของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร

July 2020

7. Factors for Buying a Consumer Online Facial Cream in the Area of Samutprakarn Province (ปัจจัยในการเลือกซื้อครีมสำหรับบำรุงผิวหน้าออนไลน์ของผู้บริโภคในเขตพื้นที่จังหวัดสมุทรปราการ)

January – June 2019

8. Determinants of Turnover Intention among Thai Massage and Spa Workers in Bangkok (ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจในการเปลี่ยนงานของบุคลากรนวดไทยและสปาไทย: ภาคเอกชน กรุงเทพมหานคร)

January – February 2018

4. Asst. Prof. Dr. Patricia Arttachariya

Title

Time

1. Knowledge, Attitude and Behaviour Related to Plastic Waste Management : A Study on High School Students in Bangkok, Thailand

2022

2. A Comparative Study on Generation X and Y Thai Consumers’ Awareness and Mitigating Behavior towards Climate Change

2022

3. A Study of Generation Y Thai Consumers’ Knowledge Attitude and Behavior Related to Plastic Pollution

June 2021

4. Cross-Cultural Adjustment: A Study of Indian Expatriates Working in Thailand

August 2016

5. Ms. Duangjai Hatairatsiri

Title

Time

1. Introduction to Communication Strategies

2022

 

Bachelor of Arts in Media and Global Innovative Communication (International Program)

1. Mr. Tawat Weston

Title

Time

1. ทําเนียบภาษาในการแถลงการณ์ของศูนย์บริหารสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 (ศบค.)

July – December 2021

2. Mr. Patiphan Pholmat

Title

Time

1. กลยุทธ์เชิงเนื้อหา: การสื่อสารบนเว็บของห้องสมุดมหาวิทยาลัย

July – December 2022

2. Learning Analytics: The Relationship between Cultural Differences and Online Behaviors

July – September 2019

3. Ms. Sirinapa Pimaran

Title

Time

1. กลยุทธ์เชิงเนื้อหา: การสื่อสารบนเว็บของห้องสมุดมหาวิทยาลัย

July – December 2022

4. Ms. Alisa Thammachak

Title

Time

1. วาทนิเทศกับการบริการในธุรกิจการบิน

September - December 2022

 

Bachelor of Business Administration in International Business (English Program)

1. Dr. Phannapha Suanrattanachai

Title

Time

1. ปัจจัยสนับสนุนการดำเนินธุรกิจค้าปลีกสินค้าราคา 20 บาท ช่วงวิกฤตโรคระบาดไวรัสโคโรนา 2019 ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย

2022

กลยุทธ์การบริหารการจัดการเพื่อการคงอยู่ของธุรกิจโรงแรมช่วงวิกฤตโรคระบาดไวรัสโคโรนา 2019 ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย

May – August 2021

แรงจูงใจในการทำงานของพนักงานผู้ให้บริการธุรกิจการแพทย์แผนไทย: กรณีพนักงานผู้ให้บริการในพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย

January – June 2020

 

Institute of International Studies (IIS-RU), Ramkhamhaeng University,

RU Printing Press Building 7th Floor, Huamark, Bangkapi, Bangkok 10240, Thailand


Contact Information:

• Telephone: 0922-952-255 (Mobile) 02-310-8895 (General) 02-310-8000 Ext. 5402-5404 (Office)

• Fax: 02-318-0155

• Email: info@iis.ru.ac.th

• LINE: @ram.inter

• Website: www.iis.ru.ac.th

• Facebook: www.facebook.com/RamInter.IIS/