Study Plan

Bachelor of Arts Program in Media and Global Innovative Communication

 

The First Semester in the First Year

MGC1001

Introduction to Communication and Media Production (หลักการการสื่อสารและการผลิตสื่อเบื้องต้น)

3 credits

MGC1002

Storytelling and Content Creation (การเล่าเรื่องและการสร้างสรรค์เนื้อหา)

3 credits

MGC1301

Public Speaking and Presentation Techniques (การพูดในที่สาธารณะและเทคนิคการนำเสนอ)

3 credits

MGC2302

Introduction to Acting (การแสดงเบื้องต้น)

3 credits

RAM1101

Thai Language Skills (ทักษะการใช้ภาษาไทย)

3 credits

RAM1111

English in Daily Life (ภาษาอังกฤษในชีวิตประจำวัน)

3 credits

The Second Semester in the First Year

MGC1003

General Psychology for Communication (จิตวิทยาเบื้องต้นสำหรับการสื่อสาร)

3 credits

MGC1103

Innovative Communication for Public Relations (นวัตกรรมการสื่อสารประชาสัมพันธ์)

3 credits

MGC1202

Introduction to Branding and Marketing Communication (การสร้างแบรนด์และการสื่อสารการตลาดเบื้องต้น)

3 credits

MGC3102

Communication for Digital Entrepreneur (การสื่อสารสำหรับผู้ประกอบการในยุคดิจิทัล)

3 credits

RAM1112

English Language and Culture (ภาษาไทยเพื่อการนำเสนอ)

3 credits

RAM1301

Morality and Knowledge (คุณธรรมนำความรู้)

3 credits

RAM1312

Contemporary Culture and Digital Disruption (วัฒนธรรมร่วมสมัยกับการเปลี่ยนฉับพลันทางดิจิทัล)

3 credits

The First Semester in the Second Year

MGC2101

Digital Communication (การสื่อสารดิจิทัล)

3 credits

MGC3402

Special Event Design and Management (การออกแบบอีเวนต์และการจัดการ)

3 credits

MGC3501

Data Storytelling and Creative Presentation (การเล่าเรื่องเชิงข้อมูลและการนำเสนออย่างสร้างสรรค์)

3 credits

MGC3502

Design Foundation for Communication (พื้นฐานศิลปะเพื่อการออกแบบและสื่อสาร)

3 credits

RAM1132

Information Literacy (ทักษะทางสารสนเทศ)

3 credits

RAM1141

Science of Personal (ศาสตร์แห่งบุคลิกภาพ)

3 credits

RAM1202

Creativity Arts (ศิลป์สร้างสรรค์)

3 credits

The Second Semester in the Second Year

MGC2702

Media Production (การผลิตสื่อ)

3 credits

MGC2901

Current Media Business and Global Creative Industry (ธุรกิจสื่อในปัจจุบันและอุตสาหกรรมสร้างสรรค์ระดับโลก)

3 credits

MGC3001

Digital Communication (การสื่อสารดิจิทัล)

3 credits

MGC4203

Intercultural Communication (การสื่อสารข้ามวัฒนธรรม)

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

The First Semester in the Third Year

MGC3002

Introduction to Communication Research (การวิจัยการสื่อสารเบื้องต้น)

3 credits

MGC4706

Creative Media and Inclusive Media Production (การผลิตสื่อสร้างสรรค์และการผลิตสื่อเพื่อการเข้าถึงของทุกคน)

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

The Second Semester in the Third Year

MGC4001

Seminar in Global Communication (สัมมนาประเด็นทางการสื่อสารระดับโลก)

3 credits

MGC4002

Project in Media and Innovative Communication (โครงงานด้านสื่อและนวัตกรรมการสื่อสาร)

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

MGCXXXX

Major Elective Courses

3 credits

XXXXXXX

Free Elective

3 credits

XXXXXXX

Free Elective

3 credits

 

Institute of International Studies (IIS-RU), Ramkhamhaeng University,

RU Printing Press Building 7th Floor, Huamark, Bangkapi, Bangkok 10240, Thailand


Contact Information:

• Telephone: 0922-952-255 (Mobile) 02-310-8895 (General) 02-310-8000 Ext. 5402-5404 (Office)

• Fax: 02-318-0155

• Email: info@iis.ru.ac.th

• LINE: @ram.inter

• Website: www.iis.ru.ac.th

• Facebook: www.facebook.com/RamInter.IIS/