Course Descriptions

Bachelor of Business Administration Program in Global Business and Digital Age Entrepreneurship

IBA1001 Introduction to Global Business and Entrepreneurship (ธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการเบื้องต้น)

This course provides an introduction knowledge and understandings of the dynamic world of business organization, from the entrepreneur to the corporation, business terminology, concepts, and current business issues, foster critical and analytical thinking, and refine your business decision-making skills. Through lectures, discussions and the Internet, students explore the fundamentals of management, marketing, human resources, finance and business in the global environment. Students learn about setting personal visions and goals, sales stages, opportunities and strategies, planning and budgeting, and interpersonal communication in the workplace. The teaching methods include lecturing questioning, group work, discussion, or presentation. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ศึกษาความรู้ ความเข้าใจเบื้องต้นเกี่ยวกับความเป็นพลวัตขององค์กรทางธุรกิจ ผู้ประกอบการ คำศัพท์ทางธุรกิจ แนวคิด และสถานการณ์ทางธุรกิจในปัจจุบัน พื้นฐานการคิดเชิงวิเคราะห์ทางธุรกิจ ตลอดจนทักษะการตัดสินใจทางธุรกิจ ความรู้พื้นฐานด้านการจัดการ การตลาด ทรัพยากรบุคคล การเงิน และบริบทแวดล้อมทางธุรกิจระดับโลก วิสัยทัศน์ เป้าหมายทางธุรกิจ งานขาย โอกาสทางธุรกิจ กลยุทธ์ การวางแผน การจัดสรรงบประมาณ รวมถึงการสื่อสารภายในองค์กร และเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย การถามตอบ กิจกรรมกลุ่ม การอภิปราย หรือการนำเสนอผลงาน โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA1002 Basic Mathematics for Business (คณิตศาสตร์เบื้องต้นสำหรับธุรกิจ)

The Objective of this course is to provide a clear understanding of basic mathematical concepts and techniques to solve business related issues. The course will stress mainly on developing basics concepts of algebra. It will include basic mathematical operations, factorization, solving first and second-degree equations, solving first and second-degree inequalities, analytical geometry (graph, linear equation–slope-intercept form), solving concept of domain and range, quadratic functions, mathematics of finance and matrices. All topics will be discussed along with their applications. Some features of Microsoft Excel on graph and matrices are also included in the course. The teaching methods include lecturing questioning, group work, discussion, or presentation.

ศึกษาความรู้ ความเข้าใจเกี่ยวกับแนวคิดทางคณิตศาสตร์เบื้องต้นที่เกี่ยวข้องกับการคำนวณทางธุรกิจ แนวคิดเบื้องต้นทางพีชคณิต การกระทำทางคณิตศาสตร์ การแก้สมการและอสมการทั้งแบบกำลังหนึ่งและกำลังสอง เรขาคณิตวิเคราะห์เบื้องต้น (กราฟ สมการเชิงเส้น ฯลฯ) พิสัย โดเมน คณิตศาสตร์ทางการเงิน แมตทริก โดยใช้แอพพลิเคชั่นที่เกี่ยวข้อง รวมถึงโปรแกรมไมโครซอฟต์ เอ็กเซล ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ

 

IBA1003 Economics (เศรษฐศาสตร์)

A study of the nature and scope of basic economics, including consumer behavior, factors of production, marketing system, demand, supply, value and price, pricing in various kinds of market, the allocation or returns to the input in the form of interest, profit, rent and wages. A study of personal and national income, consumption, saving, investment, economic development, international trade, money and banking system, credit, inflation, deflation, public finance, monetary and fiscal policies, public debts, business cycle, and unemployment or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods.

ศึกษาความรู้เกี่ยวกับความหมายของเศรษฐศาสตร์จุลภาคและมหภาค พฤติกรรมของผู้บริโภค ปัจจัยการผลิตในรูปต่าง ๆ ของการผลิต ระบบตลาด อุปสงค์ อุปทาน มูลค่าและราคา การตั้งราคาในตลาดประเภทต่างๆ การจัดสรรค่าตอบแทนให้แก่ปัจจัยการผลิตในรูปดอกเบี้ย กำไร ค่าเช่า และค่าจ้าง รายได้ส่วนบุคคลกับรายได้ประชาชาติ การพัฒนา เศรษฐกิจและสังคม ความเจริญทางเศรษฐกิจ การค้าระหว่างประเทศ ระบบการเงินและธนาคาร การให้สินเชื่อ เงินเฟ้อและเงินฝืด การคลัง นโยบายการเงินและนโยบายการคลัง หนี้สาธารณะ วัฏจักรธุรกิจ และการว่างงาน หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง

 

IBA1004 Thai Business Law (กฎหมายธุรกิจในประเทศไทย)

Studies of Thai laws relating to business such as juristic act, contract, and business organization for example partnership, company, and public company, prescribing offences related to registered partnership, limited partnership, companies, securities law, and commercial registration. Moreover this course examines the law regarding to accounting which are the Accounting Act B.E. 2543 and the Accounting Professions Act. B.E.2547 or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods.

ศึกษากฎหมายของประเทศไทย ที่เกี่ยวข้องการประกอบธุรกิจ เช่น นิติกรรม สัญญา รวมทั้งองค์กรธุรกิจประเภท  ต่าง ๆ เช่น ห้างหุ้นส่วน บริษัทจำกัด บริษัทมหาชนจำกัด ตลอดจนกฎหมายที่กำหนดความผิดเกี่ยวกับห้างหุ้นส่วนจดทะเบียน กฎหมายหลักทรัพย์ กฎหมายทะเบียนพาณิชย์ นอกจากนี้ยังรวมถึงกฎหมายที่เกี่ยวข้องกับการบัญชี คือ พระราชบัญญัติการบัญชี พ.ศ. 2543 และพระราชบัญญัติวิชาชีพบัญชี พ.ศ. 2547 หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง

 

IBA1005 International Business Law (กฎหมายธุรกิจระหว่างประเทศ)

Students develop an advanced understanding of the law governing commerce and finance in today's international market. Students study areas such as corporate governance, international trade transactions and competition law, importing, logistics, exporting, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods.

ความรู้ความเข้าใจของกฎหมายที่ใช้ในการทำธุรกิจระหว่างประเทศ กฎหมายการค้า กฎหมายการเงินในตลาดการค้าระหว่างประเทศ การจัดการธรรมาภิบาล กฎหมายการแข่งขัน การนำเข้า การขนส่ง การส่งออก หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง

 

IBA1006 Basic Psychology and Adaptation in Business (จิตวิทยาเบื้องต้น และการใช้ในธุรกิจ)

Study history of psychology, the psychological investigation, physiological basic of behaviors, sensation, perception, human development, learning, thinking, memory, emotion and motivation, intelligence, personality and social behavior etc. to apply for daily life, and business, pricing, basics of consumer behaviors, introduction to human communication, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

 

IBA2001 Finance (การเงิน)

A study of the objective and functions of the financial manager, the principles of acquiring funds and the use of financial instruments; the allocation funds for operations in order to achieve the financial objectives and making financial decisions, financial institutions, Cryptocurrency system, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ศึกษาถึงจุดมุ่งหมาย และหน้าที่ของผู้บริหารการเงิน การใช้เครื่องมือทางการเงินเบื้องต้น หลักการเบื้องต้นในการจัดหาเงินทุน และการจัดสรรเงินทุนเพื่อใช้ในการดำเนินงาน เพื่อที่จะนำไปสู่การบรรลุวัตถุประสงค์ของการเงิน รวมทั้งการตัดสินใจเกี่ยวกับปัญหาทั่วไปทางการเงิน สถาบันการเงิน ระบบการเงินแบบคริปโตเคอเรนซี หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA2002 Accounting (การบัญชี)

A study of the accounting development; basic accounting framework; the analysis and recording of accounting entries according to the accounting principles for merchandising and servicing firms; purposes and uses of journal; ledgers, business taxation, adjusting and closing entries, Working paper add the preparation of financial statements, computer program(s), or application(s) supporting the basic of accounting system, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ศึกษาเกี่ยวกับวิวัฒนาการบัญชี กรอบแนวคิดทางการบัญชี การวิเคราะห์ และการบันทึกรายการตามหลักการบัญชีของธุรกิจบริการ  ธุรกิจจำหน่ายสินค้า การบันทึกรายการสินค้าคงเหลือ การใช้สมุดรายวันทั่วไปและบัญชีแยกประเภททั่วไป การปรับปรุงรายการและปิดบัญชี การคำนวณภาษีสำหรับธุรกิจ การจัดทำกระดาษทำการ และการจัดทำงบการเงิน โปรแกรมคอมพิวเตอร์หรือแอพพลิเคชั่นสำหรับระบบบัญชีเบื้องต้น หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA2003 Organization Behavior (พฤติกรรมองค์กร)

The studies of types, formats, characteristics, theories, and analyzing basic to complex organizations and their functions with emphasis on managerial problems dealing with structure, coordination, and leadership, developing analytical skills applied to personnel-related problems in organizations, behavioral sciences influence complex organization systems, organizational structure, design, and the role of technology. Alternative perspectives will be presented on organizations and their analysis, organizational effectiveness, individual behavior including theories of learning, perception, personality, attitude, motivation and satisfaction, decision-making in organizations, leadership theories, influence, power and politics, organizational culture and change including models of change and management of change, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาเกี่ยวกับรูปแบบ ประเภท ลักษณะ แนวคิด ทฤษฎี ตลอดจนการวิเคราะห์องค์กรตั้งแต่ระดับพื้นฐาน จนถึงระดับซับซ้อน การดำเนินไปขององค์กร ปัญหาด้านการจัดการ โครงสร้างองค์กร การประสานงานองค์กร ความเป็นผู้นำในองค์กร ทักษะการวิเคราะห์และการนำไปใช้ในด้านการจัดการทรัพยากรบุคคลในองค์กร พฤติกรรมศาสตร์ในองค์กร การออกแบบแผนผังองค์กร การประยุกต์ใช้เทคโนโลยีในองค์กร ทฤษฎีการเรียนรู้ของบุคคล การรับรู้ บุคลิกภาพ ทัศนคติ แรงจูงใจ และความพึงพอใจในองค์กร อำนาจ วัฒนธรรมองค์กร รวมถึงแบบจำลองของการจัดการการเปลี่ยนแปลงในองค์กร หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA3001 Statistics for Business (สถิติสำหรับธุรกิจ)

Introduction to mathematics and statistics, descriptive and inferential statistics, decision-making under certainty and uncertainty, linear programming, transportation problems, assignment problems, simulation technique, business applications, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods.

ความรู้เบื้องต้นทางคณิตศาสตร์และสถิติ สถิติพรรณนาและสถิติอนุมาน การตัดสินใจ ภายใต้ความแน่นอนและความไม่แน่นอน กำหนดสมการเชิงเส้น ปัญหาการขนส่ง ปัญหาการมอบหมายงาน เทคนิคการจำลอง ปัญหาประยุกต์ทางธุรกิจ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง

 

IBA3002 Basic Research for Business (การวิจัยเบื้องต้นสำหรับธุรกิจ)

This course is an introductory course in social science research methods as the basic of the business research, different types of research, quantitative research, qualitative research, literature searching and frameworks, research design issues, measurement, scaling, sampling, data collection and analysis, research proposal and report writing research statistics and presentation skills, data visualization in research presentation, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาระเบียบวิธีการวิจัยพื้นฐานทางด้านสังคมศาสตร์อันเป็นพื้นฐานของการวิจัยเชิงธุรกิจ ความแตกต่างของประเภทการวิจัย การวิจัยเชิงปริมาณ การวิจัยเชิงคุณภาพ การทบทวนวรรณกรรม การกำหนดกรอบแนวคิดการวิจัย การออกแบบการวัด กลุ่มตัวอย่าง การเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ผลการวิจัย การเขียนโครงร่างงานวิจัย และการเขียนรายงานการวิจัย การใช้สถิติในงานวิจัย การนำเสนองานวิจัย การนำเสนอข้อมูลงานวิจัยผ่านแผนภูมิ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4001 Seminar in Global Business and Digital Age Entrepreneurship (สัมมนาประเด็นทางธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการในยุคดิจิทัล)

The studies of the current issues and situations in the field of global business and digital age entrepreneurship, job application, resume preparation for job application, job interviewing, setting up and managing private business, business plan writing, digital business operation, being digital influencer, working in intercultural work environment, startup business founding and running in Thailand or international scale, preparation for further studying in the field of business, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาประเด็นปัจจุบันทางธุรกิจระดับโลกและการเป็นผู้ประกอบการในยุคดิจิทัล การสมัครงาน การเขียนเอกสารแนะนำตนเองเพื่อการสมัครงาน การดำเนินธุรกิจส่วนตัว การเขียนแผนธุรกิจ การดำเนินธุรกิจทางดิทัล การเป็นผู้นำทางความคิดในสื่อดิจิทัล การทำงานในบริบทวัฒนธรรมที่แตกต่าง การดำเนินธุรกิจสตาร์ทอัพในไทยหรือต่างประเทศ การเตรียมตัวเพื่อศึกษาต่อในระดับที่สูงขึ้นทางด้านการบริหารธุรกิจและการเป็นผู้ประกอบการ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA1101 Principle of Marketing (หลักการตลาดเบื้องต้น)

To study the definition, important, roles, development, marketing morality and functions of marketing that affect to economy and society, marketing institution, marketing environments, marketing systems, introduction to digital marketing, introduction to consumer behavior, market segmentation, marketing mix, specific marketing topics, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ศึกษานิยาม ความสำคัญ บทบาท จริยธรรม พัฒนาการทางการตลาด และหน้าที่ของการตลาดที่มีต่อเศรษฐกิจและสังคม สถาบันทางการตลาด สภาพแวดล้อมทางการตลาด ระบบการตลาด การตลาดดิจิทัลเบื้องต้น พฤติกรรมผู้บริโภคเบื้องต้น การแบ่งส่วนตลาด ส่วนประสมทางการตลาดและการตลาดเฉพาะเรื่อง หรือเนื้อหาอื่นๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA1201 Principle of Management (หลักการจัดการเบื้องต้น)

The emphasis of the course is on the skills and knowledge needed to successfully manage an organization, the concepts of strategic and tactical organizational planning, organizational design and structure to achieve company objectives, goal setting, leadership skills, employee motivational approaches, conflict management, the staffing and supervising processes, performance appraisal, managing groups and teams, management development and employee training, positive employer-employee relations, managing in a global business environment, management ethics, introduction to risk management, introduction to financial management, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ศึกษาความรู้ที่จำเป็นเกี่ยวกับการจัดการองค์กรที่มีประสิทธิภาพ แนวคิดการใช้กลยุทธ์ และยุทธวิธีในการวางแผนและการจัดการ การออกแบบโครงสร้างองค์กร การตั้งเป้าหมาย ทักษะผู้นำ การขับเคลื่อนแรงบันดาลใจบุคลากรในองค์กร การจัดการความขัดแย้ง การจัดการในระบบพนักงานและการให้คำชี้แนะ การจัดการความสามารถพนักงาน การจัดการแบบกลุ่ม พัฒนาการของการจัดการและการฝึกฝนพนักงานในองค์กร การจัดการความสัมพันธ์ระหว่างพนักงานและองค์กร การจัดการในบริบทองค์กรและธุรกิจระดับโลก จริยธรรมในการจัดการ การจัดการความเสี่ยงเบื้องต้น การจัดการการเงินเบื้องต้น หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA2101 Digital Marketing (การตลาดดิจิทัลX

The studies of basic concepts in digital marketing, development of digital marketing, digital strategy and tactic, digital planning for business and marketing, website and email marketing, marketing campaign construction, Search Engine Optimization (SEO), Investment in digital marketing, basic digital marketing budgeting and cost calculation, formats and variety of digital media for marketing, Integrated Marketing Communication (IMC) and traditional marketing, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

แนวคิดขั้นพื้นฐานของการตลาดดิจิทัล พัฒนาการของการตลาดดิจิทัล กลยุทธ์ การประยุกต์ใช้ การวางแผน การทำการตลาดโดยใช้เว็บไซด์และอีเมล์ การสร้างและจัดการแคมเปญ การตลาดแบบพึ่งระบบค้นหาแบบออแกนิค การลงทุนในการตลาดดิจิทัล การคำนวณค่าใช้จ่ายเบื้องต้นในการซื้อโฆษณาในสื่อดิจิทัล รูปแบบและความหลากหลายของสื่อดิจิทัล การบูรณาการตลาดดิจิทัลและการตลาดแบบดั้งเดิม หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA2102 Global Marketing Strategy (กลยุทธ์การตลาดระดับโลก)

The studies focusing on strategy and international business competition, challenges that multinational executives face as they formulate, implement, test, and adapt a strategy to compete around the world, strategy design for global marketing objectives, evaluation and indicator settings in global business, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

กลยุทธ์ธุรกิจเพื่อการแข่งขันระดับนานาชาติ ความท้าทายที่ผู้บริหารบริษัทข้ามชาติเผชิญ วิธีในการตอบสนองต่อความท้าทายในธุรกิจระดับโลก การนำไปใช้ การทดสอบ และการประยุกต์กลยุทธ์เพื่อให้ธุรกิจสามารถแข่งขันได้ทั่วโลก การออกแบบและวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาด การตรวจสอบและการวัดผลกลยุทธ์ทางการตลาดในธุรกิจระดับโลก หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA2301 Digital Communication (การสื่อสารดิจิทัล)

The studies of introduction to communication, levels of human communication, components in communication, communication theories, concept of digital communication, digital communication and society, digital literacy, fake news, cyberbullying, ethics in digital communication, digital communication and business, digital marketing campaign designing, digital communication and creativity, next steps of digital communication, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาเกี่ยวกับหลักการสื่อสารเบื้องต้นของมนุษย์ ระดับของการสื่อสาร องค์ประกอบในการสื่อสาร ทฤษฎีทางการสื่อสารเบื้องต้น แนวคิดการสื่อสารดิจิทัล การสื่อสารดิจิทัลและสังคม การรู้เท่าทันสื่อดิจิทัล ข่าวปลอม การกลั่นแกล้งทางโลกไซเบอร์ จริยธรรมในการสื่อสารดิจิทัล การสื่อสารดิจิทัลและธุรกิจ การออกแบบแคมเปญการตลาดดิจิทัล การสื่อสารดิจิทัลและความสร้างสรรค์ การสื่อสารดิจิทัลและการเปลี่ยนแปลงไปในอนาคต หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA3201 Strategic Management (การจัดการกลยุทธ์)

A study of meaning, significance, management guidelines, and application of a strategic management process in business organizations. An analysis of both external and internal environments to figure out the power of various groups affecting internal operations. Determining an organizational direction, strategy formulation, strategy implementation, and strategic control as well analyzing the current issues influencing business decision making in digital age, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods.

ศึกษาความหมาย ความสำคัญ แนวทางในการจัดการกลยุทธ์สำหรับองค์กรธุรกิจ และการตลาด ประโยชน์ของการประยุกต์ใช้กระบวนการจัดการเชิงกลยุทธ์ในองค์การธุรกิจ วิเคราะห์สภาพแวดล้อมทั้งภายในและภายนอก เพื่อให้รู้ถึงกลุ่มพลังต่าง ๆ ที่มีผลกระทบต่อการดำเนินงาน การกำหนดทิศทางของการดำเนินงาน การสร้างกลยุทธ์ระดับต่าง ๆ ที่มีผลกระทบต่อการตัดสินใจทางการบริหารในโลกยุคดิจิทัล หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง

 

IBA3301 Digital Media Planning (การวางแผนสื่อดิจิทัล)

The studies of depth knowledge about digital media purchasing, concept and case studies of digital media planning in national and international businesses, the process of digital media planning from beginning to the ending, evaluation of digital media planning, types and characteristics of digital media, return and break-even point of digital media investment, process of digital media planning, factors affecting digital media planning, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ความรู้เชิงลึกเกี่ยวกับการซื้อสื่อดิจิทัลและการวางแผน แนวคิด กรณีศึกษาการซื้อสื่อและกระบวนการวางแผนสื่อดิจิทัลตั้งแต่ต้นจนจบกระบวนการ รูปแบบและลักษณะของสื่อดิจิทัลแต่ละประเภท ความเหมาะสมและคุ้มค่าต่อการเลือกสื่อดิจิทัลในการวางแผนสื่อดิจิทัล กระบวนการการวางแผนสื่อดิจิทัลสำหรับธุรกิจ ปัจจัยที่มีผลกระทบต่อการวางแผนสื่อดิจิทัล หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4301 Digital Public Relations for Business (การประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัลสำหรับธุรกิจ)

The studies of introduction of public relations and advertising, public relations as communication, types of public relations, development of public relation from the past to the digital era, tools in public relations, technology and artificial intelligence in public relations, choosing methods and design for digital public relations for business in all levels, indicators and evaluations in digital public relations for business, digital agency and other offices working with digital public relations for business, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ศึกษาแนวคิดเบื้องต้นเกี่ยวกับการประชาสัมพันธ์และการโฆษณา การประชาสัมพันธ์ในรูปแบบของการสื่อสาร รูปแบบของการประชาสัมพันธ์ พัฒนาการการประชาสัมพันธ์ในอดีตจนถึงการประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัล เครื่องมือในการประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัล เทคโนโลยีและปัญญาประดิษฐ์ในการประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัล การเลือกและการออกแบบการประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัลสำหรับธุรกิจระดับต่าง ๆ การวัดผลในเชิงลึกการประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัลสำหรับธุรกิจ ดิจิทัลเอเจนซีและบริษัทที่ดูแลการประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัลสำหรับธุรกิจ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4501 Global Startup Business (ธุรกิจสตาร์ทอัพระดับโลก)

The studies of startup business context from various case studies in all continents; Asia, America, and Europe, case studies of successful and failed startup businesses from various industries and contexts, design thinking process, development of startup business, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ศึกษาบริบทการสร้างธุรกิจสตาร์ทอัพจากกรณีศึกษาของประเทศต่าง ๆ ทั้งในทวีปเอเชีย อเมริกา และยุโรป การวางแผนธุรกิจสตาร์ทอัพในแต่ประเทศ กรณีศึกษาธุรกิจที่ประสบความสำเร็จและล้มเหลวจากอุตสาหกรรมและบริบทที่หลากหลาย การคิดเชิงการออกแบบ พัฒนาการของธุรกิจสตาร์ทอัพ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4601 Global Entrepreneurship (ความเป็นผู้ประกอบการระดับโลก)

Theory and the way to make a global entrepreneurial mindset. Address what global entrepreneurs do in practice and how they assemble business value and opportunities with social networks, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ทฤษฎีและวิธีการสร้างแนวคิดผู้ประกอบการระดับโลก กรณีศึกษาผู้ประกอบการระดับโลกในเชิงปฏิบัติ การสร้างคุณค่าของธุรกิจ โอกาสในเครือข่ายทางสังคมของผู้ประกอบการ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4602 Global Social Enterprise Business (ธุรกิจเพื่อสังคมระดับโลก)

Learn the practice of starting and growing social mission-driven for-profit and nonprofit venture. The role social enterprises create wealth in all its forms: economic value, social innovation and sustainability, and making a change in the communities, case studies of global business organization and its social enterprise business, processes of think and design the social enterprise business, characteristics of social enterprise business, indicators and evaluation methods of social enterprise business, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การสร้างธุรกิจโดยมุ่งเน้นพันธกิจเพื่อสังคม ธุรกิจเพื่อสังคมแบบแสวงหาและไม่แสวงหากำไร บทบาทของธุรกิจเพื่อสังคมในการสร้างมูลค่าทางเศรษฐกิจ นวัตกรรมเพื่อสังคม และการสร้างความเปลี่ยนแปลงต่อชุมชน กรณีศึกษาขององค์กรทางธุรกิจระดับโลกที่มีการทำธุรกิจเพื่อสังคม กระบวนการคิด วางแผน และการออกแบบลักษณะธุรกิจเพื่อสังคมสำหรับองค์กรทางธุรกิจ การวัดและประเมินผลโครงการธุรกิจเพื่อสังคมขององค์กรทางธุรกิจ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4604 Entrepreneurial Experience (ประสบการณ์ความเป็นผู้ประกอบการ)

The application of knowledge, understandings, principles, basic business theories, and entrepreneurship including digital communication skills to set up the small business with the digital age entrepreneur perspectives from the starting point, designing, creativity, until the evaluation of business running by assigning the students to create the mockup business with the consultations from the mentors from both academic and professional areas, share their experiences to others. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การประยุกต์ใช้ความรู้ ความเข้าใจ หลักการ ทฤษฎีพื้นฐานทางการบริหารธุรกิจ การเป็นผู้ประกอบการ และการสื่อสารทางดิจิทัล เพื่อทดลองสร้างธุรกิจขนาดเล็กและดำเนินการในลักษณะของการเป็นผู้ประกอบการทางธุรกิจในยุคดิจิทัล ตั้งแต่เริ่มคิด ออกแบบ สร้างสรรค์ จนถึงการประเมินผลการประกอบการ ผ่านรูปแบบการจัดให้มีธุรกิจจำลอง โดยการปฏิบัติการจริงภายใต้การแนะนำและให้คำปรึกษาจากอาจารย์ผู้สอน และผู้เชี่ยวชาญภายนอก และแบ่งปันประสบการณ์ที่ตนได้รับสู่ผู้อื่นได้ โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA3121 Consumer Behavior (พฤติกรรมผู้บริโภค)

The studies of consumer needs and motivations, perception and decision making, customer’s journey, attitudes and attitude change, social influences, cultural influences, understanding the basics of consumer behavior principles, factors influencing consumer behaviors and decision making, the application of consumer behavior concepts to the marketing strings, evaluation and effectiveness of marketing campaign in the aspect of consumer behavior analysis, data collection for consumer behavior analysis, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาถึงความต้องการและแรงขับเคลื่อนของผู้บริโภค การรับรู้และกระบวนการการตัดสินใจ การเดินทางของผู้บริโภคในเชิงการตลาด ทัศนคติและการเปลี่ยนแปลงของทัศนคติ อิทธิพลของสังคมต่อพฤติกรรมผู้บริโภค อิทธิพลของวัฒนธรรมต่อพฤติกรรมผู้บริโภค ความเข้าใจหลักการพื้นฐานของพฤติกรรมผู้บริโภค ปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมผู้บริโภคและการตัดสินใจ การประยุกต์แนวคิดพฤติกรรมผู้บริโภคเข้าสู่การตลาด การวัดผลและความมีประสิทธิภาพของแคมเปญการตลาดจากมุมมองพฤติกรรมผู้บริโภค กระบวนการเก็บข้อมูลเพื่อการวิเคราะห์พฤติกรรมผู้บริโภค หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA3202 Logistics Management (การจัดการโลจิสติกส์)

A study of operation management which involves planning, controlling for production of goods and services. Moreover, it concerns the area of production design, process and technology for operations, quality management, project management, forecasting, inventory management, capacity planning, resource requirement planning. It also aims to provide the knowledge of supply chain management from upstream industry to downstream industry in order to increase the effectiveness and sustainable competitive advantage, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

ศึกษาการวางแผน การดำเนินงาน และการควบคุมการผลิตสินค้าและบริการ การออกแบบผลิตภัณฑ์ และกระบวนการการดำเนินงาน เทคโนโลยีที่เกี่ยวข้องกับการดำเนินงาน การจัดการคุณภาพ การจัดการโครงการ การพยากรณ์ การจัดการสินค้าคงคลัง การวางแผนกำลังการผลิต และความต้องการทรัพยากร รวมทั้ง   การจัดการห่วงโซ่อุปทานตั้งแต่อุตสาหกรรมต้นน้ำจนถึงอุตสาหกรรมปลายน้ำ เพื่อเพิ่มประสิทธิภาพการดำเนินงานและเพิ่มความสามารถในการแข่งขันได้อย่างยั่งยืน หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA3203 Cross-Cultural Management (การจัดการข้ามวัฒนธรรม)

The multi-cultural environment in today’s workplace provides new challenges to business managers. Globalization has led to an increase in cross-border mergers and acquisitions, strategic alliances, and global relocations.  This course will help you develop an understanding of the impact of culture on business behavior and practices. The course will cover dimensions of culture, communicating across cultures, negotiating across cultures, multicultural teams, cross-cultural marketing, culture and human resource management, motivation across cultures, cross-cultural leadership and required skills for a global manager, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาถึงสภาพแวดล้อมในองค์กรที่มีความหลากลายทางวัฒนธรรม ที่มีผลต่อการจัดการทางธุรกิจ การวางแผนในการจัดการข้ามวัฒนธรรม หลักการ แนวคิด ทฤษฎีการสื่อสารข้ามวัฒนธรรม ผลกระทบของวัฒนธรรมต่อองค์กรธุรกิจ พฤติกรรมของธุรกิจ การเจรจาต่อรองทางธุรกิจข้ามวัฒนธรรม การทำงานร่วมกันระหว่างวัฒนธรรม การตลาดในบริบทความหลากหลายทางวัฒนธรรม วัฒนธรรมและการจัดการทรัพยากรบุคคล การสร้างแรงบันดาลใจข้ามวัฒนธรรม ความเป็นผู้นำในสังคมพหุวัฒนธรรม หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA3204 Human Resource Management (การจัดการทรัพยากรมนุษย์)

The course provides students with a knowledge and understanding of Human Resource Management (HRM) functions and how they affect individuals, organizations and the greater society, HRM in the context of strategic goals of organizations as well as the rapidly changing economic, legal, political, and social environments, human resource management, with emphasis in human resource planning and strategy, personnel selection, equal employment opportunity, training, performance appraisal, compensation, and contemporary issues in organizational behavior. The course has been developed for the students whose future job will involve responsibility for managing people in a global environment, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาถึงความรู้และความเข้าใจในการบริหารและจัดการทรัพยากรบุคคล และผลกระทบในระดับบุคคลและองค์กร รวมถึงในระดับสังคม การจัดการทรัพยากรบุคคลในเชิงกลยุทธ์ การวางแผน ในบริบทของภาคเศรษฐกิจ กฎหมาย และการเมืองการปกครอง สังคม ที่มีการเปลี่ยนแปลงไปอย่างรวดเร็ว การวางแผนทรัพยากรบุคคล การเลือกทรัพยากรบุคคล โอกาสในการจ้างงาน การฝึกฝนและพัฒนาบุคลากรในองค์กร ค่าตอบแทน และประเด็นปัจจุบันในด้านการบริหารทรัพยากรบุคคลในองค์กรธุรกิจ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA3211 Brand Management (การจัดการแบรนด์)

The studies of branding and nature of brands both local and global brands, the brand management principles and its application to the digital age marketing, brand awareness, brand loyalty, brand equity, brand management strategies development and implementation, effective brand communication, brand performance measurement and evaluation, brand positioning, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาถึงแบรนด์ธุรกิจและธรรมชาติของแบรนด์ทั้งธุรกิจในประเทศและระดับโลก หลักการจัดการแบรนด์และการปรับใช้ในการตลาดยุคดิจิทัล การตระหนักรู้แบรนด์ ความจงรักภักดีต่อแบรนด์ กลยุทธ์การบริหารจัดการแบรนด์ทั้งการพัฒนาและการนำไปใช้ การสื่อสารแบรนด์ที่มีประสิทธิภาพ การวัดและการประเมินประสิทธิผลของแบรนด์ การวางตำแหน่งของแบรนด์ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA3401 Business Communication and Etiquette (การสื่อสารและมารยาททางธุรกิจ)

A study of various forms of business information and communication. The use of technical terms and enable the students to understand business used in each business division. Analysis of business articles in various media in order to enhance English communication skill (listening, speaking, reading and writing), formal business email writing, business etiquettes, business socialization, persuasive communication for business, business presentation and pitching, business documentation, quotation, invoice, purchase order, receipt, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods.

ศึกษาเกี่ยวกับสารสนเทศและการติดต่อสื่อสารทางธุรกิจในรูปแบบต่าง ๆ การใช้ศัพท์เทคนิคทางธุรกิจ การวิเคราะห์อย่างลึกซึ้งเกี่ยวกับความเข้าใจในสำนวน และเนื้อหาที่เกี่ยวกับธุรกิจจากสื่อต่าง ๆ เพื่อฝึกฝนทักษะด้านการฟัง การพูด การอ่าน และ การเขียน ภาษาอังกฤษ การเขียนอีเมลธุรกิจอย่างเป็นทางการ มารยาทในการสื่อสารทางธุรกิจ การเข้าสังคมและการเจรจาเพื่อธุรกิจ การสื่อสารเพื่อโน้มน้าวใจ การนำเสนอและการสื่อสารแนวความคิดทางธุรกิจ การสื่อสารผ่านเอกสารที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจ ใบเสนอราคา ใบแจ้งหนี้ การสั่งซื้อ ใบเสร็จรับเงิน หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง

 

IBA3402 Digital Business Information System (ระบบข้อมูลสำหรับธุรกิจดิจิทัล)

Students will develop advanced business information system and technical skills to differentiate their career in the modern corporate world. This includes the strategic application of cloud computing, information security and other contemporary technologies, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การพัฒนาธุรกิจโดยใช้ทักษะระบบสารสนเทศทางธุรกิจแบบดิจิทัล การสร้างความแตกต่างในโลกธุรกิจระดับโลกยุคใหม่ การประยุกต์ใช้เชิงกลยุทธ์ของระบบคลาวด์ ความปลอดภัยของข้อมูล และเทคโนโลยีร่วมสมัย หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4201 Global Business Management (การจัดการธุรกิจระดับโลก)

International business concepts and theories specialized global business topics. Knowledge in Global business research and analysis and international business planning, development of global business management from the past to the digital era, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods.

แนวคิดการจัดการธุรกิจระดับโลก การวิเคราะห์ วิจัย การบริหารโครงการ และวางแผนธุรกิจและหัวข้อหลักอื่น ๆ ในที่สำคัญในการจัดการธุรกิจระดับโลก พัฒนาการการจัดการธุรกิจระดับโลกจากอดีตจนถึงยุคดิจิทัล หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง

 

IBA4211 Financial Risk Management (การจัดการความเสี่ยงทางการเงิน)

The studies of the basic principle of risks in business, the nature of risk, financial market risk, credit risk, operational risk, enterprise risk management, identification of risk, risk measurement, development of risk management policies and procedures, levels of financial risk, factors affecting the financial risk in business, financial risk analysis, determining financial risk in business plan, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาถึงหลักการพื้นฐานของความเสี่ยงทางธุรกิจ ประเภทของความเสี่ยงในธุรกิจ ธรรมชาติและลักษณะของความเสี่ยง ความเสี่ยงทางการเงินและการตลาด ความเสี่ยงทางเครดิต ความเสี่ยงทางการบริหารจัดการ ความเสี่ยงในการลงทุน การระบุและการวัดความเสี่ยง การพัฒนานโยบายด้านการจัดการความเสี่ยงทางการเงิน และการนำไปใช้ ระดับของความเสี่ยงทางการเงิน ปัจจัยที่ส่งผลต่อการวิเคราะห์ความเสี่ยงทางการเงิน การระบุความเสี่ยงทางการเงินในแผนธุรกิจ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4212 Business Administration Theory (ทฤษฎีการบริหารธุรกิจ)

The studies of the basic theories in business administration, the classic theory of management, human relations theory of management, the system theory of management, the contingency theory of management, the nature of business area, the functions of management area, organization theories, the strategic management area, entrepreneurship area, the adaptation of the business administration theories to the situations, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาถึงทฤษฎีพื้นฐานทางการบริหารธุรกิจ ทฤษฎีดั้งเดิมของการจัดการ ทฤษฎีการจัดการที่เกี่ยวข้องกับมนุษย์ ทฤษฎีการจัดการเชิงระบบ ทฤษฎีความไม่สมบูรณ์แบบในการจัดการ ลักษณะธรรมชาติของธุรกิจ การศึกษาการทำงานของการจัดการทางธุรกิจ ทฤษฎีองค์กร การจัดการเชิงกลยุทธ์ ความเป็นผู้ประกอบการ การปรับใช้ทฤษฎีทางการบริหารธุรกิจเพื่ออธิบายสถานการณ์ หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4603 SME Business (การดำเนินธุรกิจขนาดเล็ก)

The studies how SMEs can compete in the global economic and how they can use digital technologies to their advantage. Students will learn how to assess the feel of a new business venture, how to develop a business plan for SMEs or community business, and how to manage the day-to-day operations of an SME, definition of SME, types of SMEs, the operation of SMEs, opportunities of SMEs, SME management, finance of SMEs, the growth of SMEs, or other relevant content. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาถึงความสามารถของธุรกิจขนาดเล็กและกลางในการแข่งขันบนเศรษฐกิจระดับโลก และการใช้เครื่องมือดิจิทัลเพื่อสร้างความได้เปรียบในธุรกิจ การทดลองทำธุรกิจขนาดเล็ก การพัฒนาแผนธุรกิจสำหรับธุรกิจขนาดเล็ก หรือวิสาหกิจชุมชน การจัดการแบบวันต่อวันของธุรกิจขนาดเล็กและกลาง คำจำกัดความของธุรกิจขนาดเล็กและกลาง ประเภทของธุรกิจขนาดเล็กและกลาง การจัดการของธุรกิจ โอกาสของธุรกิจ ระบบการเงินของธุรกิจ การเติบโตของธุรกิจขนาดเล็กและกลาง หรือเนื้อหาอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

 

IBA4701 Selected Topic in Global Business and Entrepreneurship 1 (หัวข้อคัดเฉพาะทางธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการ 1)

การศึกษาในเชิงลึกถึงประเด็นปัจจุบันที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการในยุคดิจิทัล ทั้งในเชิงความหมาย ความเข้าใจ หลักการ หรือทฤษฎีที่เกี่ยวข้อง ตลอดจนการปรับใช้กับสถานการณ์ทั้งที่เป็นการกำหนดให้ หรือได้รับมอบหมายให้ปฏิบัติจริง และสามารถนำความรู้ ความเข้าใจ หรือประสบการณ์ที่ได้มาถ่ายทอดเพื่อเป็นแรงบันดาลใจแก่สังคมต่อไปได้ ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

The studies of in-depth knowledge on the current issue regarding global business and digital age entrepreneurship including definition, understanding, principle, basic theory, to the adaptation to the given situation or the real assigned situation to complete. Students will publicize their knowledge, experience, or attitudes to inspire the society. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

 

IBA4702 Selected Topic in Global Business and Entrepreneurship 2 (หัวข้อคัดเฉพาะทางธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการ 2)

The studies of in-depth knowledge on the current issue regarding global business and digital age entrepreneurship including definition, understanding, principle, basic theory, to the adaptation to the given situation or the real assigned situation to complete. Students will publicize their knowledge, experience, or attitudes to inspire the society. The teaching methods include lecturing, questioning, case studies, group work, discussion, or presentation, or other relevant teaching methods. In addition, students may be required to learn from their experiences of their study visits within or outside the institution. Students will to the professional practicing in organizations regarding the field of communication. Lecturer will provide the consultancy, supervision, and evaluation of the study visits. The evaluations include examination(s), oral exam(s), or presentation(s).

การศึกษาในเชิงลึกถึงประเด็นปัจจุบันที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการในยุคดิจิทัล ทั้งในเชิงความหมาย ความเข้าใจ หลักการ หรือทฤษฎีที่เกี่ยวข้อง ตลอดจนการปรับใช้กับสถานการณ์ทั้งที่เป็นการกำหนดให้ หรือได้รับมอบหมายให้ปฏิบัติจริง และสามารถนำความรู้ ความเข้าใจ หรือประสบการณ์ที่ได้มาถ่ายทอดเพื่อเป็นแรงบันดาลใจแก่สังคมต่อไปได้ ผ่านการเรียนการสอนแบบบรรยาย ตั้งคำถาม กรณีศึกษา การทำงานเป็นกลุ่ม หรือการนำเสนอ หรือการเรียนการสอนด้วยวิธีอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง โดยอาจกำหนดให้นักศึกษาได้เรียนรู้จากประสบการณ์การศึกษาดูงานภายในหรือภายนอกสถานศึกษา นักศึกษาจะต้องปฏิบัติเรียนรู้จากการปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการ/องค์กรที่เกี่ยวข้องกับการสื่อสาร โดยมีอาจารย์ผู้สอนทำหน้าที่ให้คำปรึกษา ดูแล และประเมินผลการศึกษาดูงาน มีการวัดผลลัพธ์ผ่านการสอบข้อเขียน สอบปากเปล่า หรือการรายงาน

Institute of International Studies (IIS-RU), Ramkhamhaeng University,

RU Printing Press Building 7th Floor, Huamark, Bangkapi, Bangkok 10240, Thailand


Contact Information:

• Telephone: 0922-952-255 (Mobile) 02-310-8895 (General) 02-310-8000 Ext. 5402-5404 (Office)

• Fax: 02-318-0155

• Email: info@iis.ru.ac.th

• LINE: @ram.inter

• Website: www.iis.ru.ac.th

• Facebook: www.facebook.com/RamInter.IIS/