Curriculum

Bachelor of Business Administration Program in Global Business and Digital Age Entrepreneurship

Please note that this curriculum shows the complete range of courses for this program and, as such, covers more subjects than one needs to graduate. Which courses out of this curriculum in fact are offered in a year is up to IIS-RU

1. General Education Courses (24 Credits)

1.1 กลุ่มวิชาพัฒนาการเรียนรู้ (9 Credits)

RAM1101

Thai Language Skills (ทักษะการใช้ภาษาไทย)

3 credits

RAM1111

English in Daily Life (ภาษาอังกฤษในชีวิตประจำวัน)

3 credits

RAM1112

English Language and Culture (ภาษาไทยเพื่อการนำเสนอ)

3 credits

1.2 กลุ่มวิชาการพัฒนาทักษะในศตรวรรษที่ 21 (6 Credits)

RAM1132

Information Literacy (ทักษะทางสารสนเทศ)

3 credits

RAM1202

Creativity Art (ศิลป์สร้างสรรค์)

3 credits

1.3 กลุ่มวิชาการพัฒนาคุณธรรมและความเป็นพลเมือง (6 Credits)

RAM1301

Morality and Knowledge (คุณธรรมนำความรู้)

3 credits

RAM1312

Contemporary Culture and Digital Disruption (วัฒนธรรมร่วมสมัยกับการเปลี่ยนฉับพลันทางดิจิทัล)

3 credits

1.4 กลุ่มวิชาการพัฒนาลักษณะบุคคล (3 Credits)

RAM1141

Science of Personality (ศาสตร์แห่งบุคลิกภาพ)

3 credits

2. Specific Required Courses (93 Credits)

2.1 Core Courses (36 Credits)

IBA1001

Introduction to Global Business and Entrepreneurship (ธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการเบื้องต้น)

3 credits

IBA1002

Basic Mathematics for Business (คณิตศาสตร์เบื้องต้นสำหรับธุรกิจ)

3 credits

IBA1003

Economics (เศรษฐศาสตร์)

3 credits

IBA1004

Thai Business Law (กฎหมายธุรกิจในประเทศไทย)

3 credits

IBA1005

International Business Law (กฎหมายธุรกิจระหว่างประเทศ)

3 credits

IBA1006

Basic Psychology and Adaptation in Business (จิตวิทยาเบื้องต้น และการใช้ในธุรกิจ)

3 credits

IBA2001

Finance (การเงิน)

3 credits

IBA2002

Accounting (การบัญชี)

3 credits

IBA2003

Organization Behavior (พฤติกรรมองค์กร)

3 credits

IBA3001

Statistics for Business (สถิติสำหรับธุรกิจ)

3 credits

IBA3002

Basic Research for Business (การวิจัยเบื้องต้นสำหรับธุรกิจ)

3 credits

IBA4001

Seminar in Global Business and Digital Age Entrepreneurship (สัมมนาประเด็นทางธุรกิจระดับโลกและการเป็นผู้ประกอบการในยุคดิจิทัล)

3 credits

2.2 Major Required Courses (36 Credits)

IBA1101

Principle of Marketing (หลักการตลาดเบื้องต้น)

3 credits

IBA1201

Principle of Management (หลักการจัดการเบื้องต้น)

3 credits

IBA2101

Digital Marketing (การตลาดดิจิทัล)

3 credits

IBA2102

Global Marketing Strategy (กลยุทธ์การตลาดระดับโลก)

3 credits

IBA2301

Digital Communication (การสื่อสารดิจิทัล)

3 credits

IBA3201

Strategic Management (การจัดการกลยุทธ์)

3 credits

IBA3301

Digital Media Planning (การวางแผนสื่อดิจิทัล)

3 credits

IBA4301

Digital Public Relations for Business (การประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัลสำหรับธุรกิจ)

3 credits

IBA4501

Global Startup Business (ธุรกิจสตาร์ทอัพระดับโลก)

3 credits

IBA4601

Global Entrepreneurship (ความเป็นผู้ประกอบการระดับโลก)

3 credits

IBA4602

Global Social Enterprise Business (ธุรกิจเพื่อสังคมระดับโลก)

3 credits

IBA4604

Entrepreneurial Experience (ประสบการณ์ความเป็นผู้ประกอบการ)

3 credits

2.3 Major Elective Courses (Choose 21 Credits)

IBA3121

Consumer Behavior (พฤติกรรมผู้บริโภค)

3 credits

IBA3202

Logistic Management (การจัดการโลจิสติก)

3 credits

IBA3203

Cross-Cultural Management (การจัดการข้ามวัฒนธรรม)

3 credits

IBA3204

Human Resource Management (การจัดการทรัพยากรมนุษย์)

3 credits

IBA3211

Brand Management (การจัดการแบรนด์)

3 credits

IBA3401

Business Communication and Etiquette (การสื่อสารและมารยาททางธุรกิจ)

3 credits

IBA3402

Digital Business Information System (ระบบข้อมูลสำหรับธุรกิจดิจิทัล)

3 credits

IBA4201

Global Business Management (การจัดการธุรกิจระดับโลก)

3 credits

IBA4211

Financial Risk Management (การจัดการความเสี่ยงทางการเงิน)

3 credits

IBA4212

Business Administration Theory (ทฤษฎีการบริหารธุรกิจ)

3 credits

IBA4603

SME Business (การดำเนินธุรกิจขนาดเล็ก)

3 credits

IBA4701

Selected Topic in Global Business and Entrepreneurship 1 (หัวข้อคัดเฉพาะทางธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการ 1)

3 credits

IBA4702

Selected Topic in Global Business and Entrepreneurship 2 (หัวข้อคัดเฉพาะทางธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการ 2)

3 credits

3. Free Elective Courses (6 Credits)

 

 

Institute of International Studies (IIS-RU), Ramkhamhaeng University,

RU Printing Press Building 7th Floor, Huamark, Bangkapi, Bangkok 10240, Thailand


Contact Information:

• Telephone: 0922-952-255 (Mobile) 02-310-8895 (General) 02-310-8000 Ext. 5402-5404 (Office)

• Fax: 02-318-0155

• Email: info@iis.ru.ac.th

• LINE: @ram.inter

• Website: www.iis.ru.ac.th

• Facebook: www.facebook.com/RamInter.IIS/