Study Plan

Bachelor of Business Administration Program in Global Business and Digital Age Entrepreneurship

The First Semester in the First Year

IBA1001

Introduction to Global Business and Entrepreneurship (ธุรกิจระดับโลกและความเป็นผู้ประกอบการเบื้องต้น)

3 credits

IBA1004

Thai Business Law (กฎหมายธุรกิจในประเทศไทย)

3 credits

IBA1005

International Business Law (กฎหมายธุรกิจระหว่างประเทศ)

3 credits

RAM1101

Thai Language Skills (ทักษะการใช้ภาษาไทย)

3 credits

RAM1111

English in Daily Life (ภาษาอังกฤษในชีวิตประจำวัน)

3 credits

RAM1132

Information Literacy (ทักษะทางสารสนเทศ)

3 credits

The Second Semester in the First Year

IBA1002

Basic Mathematics for Business (คณิตศาสตร์เบื้องต้นสำหรับธุรกิจ)

3 credits

IBA1003

Economics (เศรษฐศาสตร์)

3 credits

IBA1006

Basic Psychology and Adaptation in Business (จิตวิทยาเบื้องต้น และการใช้ในธุรกิจ)

3 credits

IBA1101

Principle of Marketing (หลักการตลาดเบื้องต้น)

3 credits

RAM1112

English Language and Culture (ภาษาไทยเพื่อการนำเสนอ)

3 credits

RAM1301

Morality and Knowledge (คุณธรรมนำความรู้)

3 credits

RAM1312

Contemporary Culture and Digital Disruption (วัฒนธรรมร่วมสมัยกับการเปลี่ยนฉับพลันทางดิจิทัล)

3 credits

The First Semester in the Second Year

RAM1202

Creativity Arts (ศิลป์สร้างสรรค์)

3 credits

RAM1141

Science of Personal (ศาสตร์แห่งบุคลิกภาพ)

3 credits

IBA2002

Accounting (การบัญชี)

3 credits

IBA3001

Statistics for Business (สถิติสำหรับธุรกิจ)

3 credits

IBA1201

Principle of Management (หลักการจัดการเบื้องต้น)

3 credits

IBA2102

Global Marketing Strategy (กลยุทธ์การตลาดระดับโลก)

3 credits

IBA3201

Strategic Management (การจัดการกลยุทธ์)

3 credits

The Second Semester in the Second Year

IBA2001

Finance (การเงิน)

3 credits

IBA2003

Organization Behavior (พฤติกรรมองค์กร)

3 credits

IBA3002

Basic Research for Business (การวิจัยเบื้องต้นสำหรับธุรกิจ)

3 credits

IBA2101

Digital Marketing (การตลาดดิจิทัล)

3 credits

IBA2301

Digital Communication (การสื่อสารดิจิทัล)

3 credits

IBA3301

Digital Media Planning (การวางแผนสื่อดิจิทัล)

3 credits

IBA4301

Digital Public Relations for Business (การประชาสัมพันธ์แบบดิจิทัลสำหรับธุรกิจ)

3 credits

The First Semester in the Third Year

IBAXXXX

Major Elective Courses

3 credits

IBAXXXX

Major Elective Courses

3 credits

IBAXXXX

Major Elective Courses

3 credits

IBAXXXX

Major Elective Courses

3 credits

IBAXXXX

Major Elective Courses

3 credits

IBAXXXX

Major Elective Courses

3 credits

IBAXXXX

Major Elective Courses

3 credits

The Second Semester in the Third Year

IBA4001

Seminar in Global Business and Digital Age Entrepreneurship (สัมมนาประเด็นทางธุรกิจระดับโลกและการเป็นผู้ประกอบการในยุคดิจิทัล)

3 credits

IBA4501

Global Startup Business (ธุรกิจสตาร์ทอัพระดับโลก)

3 credits

IBA4601

Global Entrepreneurship (ความเป็นผู้ประกอบการระดับโลก)

3 credits

IBA4602

Global Social Enterprise Business (ธุรกิจเพื่อสังคมระดับโลก)

3 credits

IBA4604

Entrepreneurial Experience (ประสบการณ์ความเป็นผู้ประกอบการ)

3 credits

XXXXXXX

Free Elective

3 credits

XXXXXXX

Free Elective

3 credits

 

Institute of International Studies (IIS-RU), Ramkhamhaeng University,

RU Printing Press Building 7th Floor, Huamark, Bangkapi, Bangkok 10240, Thailand


Contact Information:

• Telephone: 0922-952-255 (Mobile) 02-310-8895 (General) 02-310-8000 Ext. 5402-5404 (Office)

• Fax: 02-318-0155

• Email: info@iis.ru.ac.th

• LINE: @ram.inter

• Website: www.iis.ru.ac.th

• Facebook: www.facebook.com/RamInter.IIS/